tirsdag 12. mai 2015

Silketrykk

Vi hadde en oppgave, der vi skulle jobbe med silketrykk. Vi måtte først få noen til å ta bilde av oss selv, og tenke på lys og skygge. Deretter skulle vi bearbeide bilde, og legge en layer på bilde på photoshop, for at bilde skulle bli prikkete. Deretter skulle vi skrive ut bilde i plastikk, og legge bilde på et gladd, med en laser, som skulle få det spesielle glasset til å på en måte bli prikkete. Deretter tok vi et ark av hvilke farge vi valgte, og tok det under glasset, tok  maling oppå glasset, og trykket bilde. Jeg lagde ganske mange trykk, for jeg syns dette var en veldig gøy oppgave, og alle mine trykk ble vellykket, noe som var veldig gøy. Her er noen av trykkene mine:




Jeg teipet ikke bildene mine til en vegg eller bord etter jeg hadde trykket de, og derfor ble da bildene bøyd, noe som gjør at vinkelen på bildene av trykkene ikke er så bra. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar